lördag 1 januari 2011

Första dagen som heltidspolitiker

Igår avslutade jag min anställning på Europaskolan och Roggeskolan. Det har varit enormt lärorika och roliga år. Jag har fått förmånen att undervisa alla elever som gått på Europaskolan och vara med om att starta Roggeskolan. Jag önskar nu dessa skolor lycka till i vårt gemensamma arbete för att göra skolan i Strängnäs kommun till en framträdande attraktionsfaktor.

Idag kommer jag att ta mitt kontor i kommunhuset i besittning. Kommer väl att ta en stund att komma iordning men det ska bli roligt att kunna ägna mig på heltid åt politik. Jag är inte med på Facebook och har funderat på hur jag ska använda de sociala medierna som numera sägs vara så viktiga för en politiker, även om de inte visade sig spela någon större roll i valrörelsen nationellt. Jag har därför idag skapat denna blogg som blir den kanal på de sociala medierna jag använder mig av för att kommunicera kring mitt politiska uppdrag. Jag tänker mig alltså att det ska finnas allt ifrån redovisningar av vad jag ägnar mina arbetsdagar åt till kommentarer och motiveringar till den politik som bedrivs både nationellt och framför allt i vår kommun.